Iedereen die het meeste uit zijn online aanwezigheid wil halen, weet hoe essentieel SEO is. Bij correct gebruik kan zelfs het kleinste bedrijf groot worden. Eén fout kan funest zijn voor uw online aanwezigheid en uw bedrijf. SEO lijkt in het begin vrij eenvoudig, maar dat is het niet. SEO gaat niet alleen over het gebruik van zoekwoorden, alt-tags, linkbuilding, enz. Het is een complexe strategie die veel omvat. Het hele proces heeft kennis en ervaring nodig die een leek niet bezit. Zelfs als u uzelf ontwikkelt op het SEO gebied, is het hoogst onwaarschijnlijk dat u dezelfde resultaten zou kunnen behalen als die van een professional. Hier zijn een aantal redenen voor:
1. SEO-experts zijn ervaren
Zelfs als het u lukt om alle SEO-technieken te kennen, kunt u nooit een professional matchen die ervaring heeft met SEO. Ervaring telt in elk domein, zeker als het iets zo complex is als SEO. Een professional kan succesvolle campagnes opzetten die voor een leek onmogelijk zijn.
2. Professionals hebben toegang tot tools
Voor het maken en beheren van een SEO-campagne zijn veel algoritmen en software nodig. Zo zijn er tools voor trefwoordonderzoek, bezoekersanalyse, het controleren van de backlinks, voor het optimaliseren van de oplaadsnelheid van pagina’s en meer. Veel van deze tools zijn niet gratis en het heeft geen zin om deze tools zelf te kopen. SEO-professionals hebben deze tools al omdat ze deze gebruiken voor hun klanten. Bovendien vereist het correct gebruiken van deze tools kennis en oefening, die u waarschijnlijk niet heeft.
3. Professionals kunnen uw concurrenten analyseren
Als u uw verkoop wilt stimuleren, moet u uw concurrenten overtreffen. En dat kan alleen als u weet wat ze te bieden hebben en wat hun tekortkomingen op het gebied van marketing zijn. Een SEO-expert kan dit heel eenvoudig voor u doen. Ze voeren grondig onderzoek uit om alle sterke en zwakke punten van de marketingstrategieën van uw concurrenten te inventariseren en om de juiste marketingcampagne voor u te creëren.
4. Ze besparen u tijd
Wanneer u een SEO-professional inhuurt, bespaart u veel tijd. U hoeft niet te leren over het complexe SEO-proces of tijd te besteden aan de implementatie ervan. U hoeft de professional alleen maar te laten weten wat uw doelen zijn en zij zullen dienovereenkomstig werken. Natuurlijk moet u ze daarvoor betalen, maar u kunt uw tijd gebruiken voor ander belangrijk zakelijk werk gebruiken of om uw bedrijf uit te breiden. Elke besteedde cent is het waard.
5. Ze helpen u langdurig
SEO is geen kortstondige baan. Het is een continu proces dat van tijd tot tijd moet worden gecontroleerd en aangepast of gewijzigd. SEO Productief kan aan uw SEO project werken. Alle gegevens worden zorgvuldig gecontroleerd en indien nodig worden wijzigingen aangebracht. Dit is onmogelijk voor iemand die niet goed thuis is in SEO. Dus het inhuren van een expert voor uw bedrijf is volkomen logisch.